Pier 7 Zandpaviljoen in Vlissingen regiowinnaar van landelijke terrasverkiezing

Foto: ©Pier7

Het terras van Pier 7 Zandpaviljoen in Vlissingen is uitgeroepen tot het meest favoriete terras van Zeeland. De horecazaak doet mee aan de landelijke verkiezing ‘Hét Lipton Terras van 2022’ en wist de meeste stemmen te vergaren van de 540 deelnemende horecazaken binnen de provincie.

Het strandpaviljoen wint daarmee niet alleen 10.000 euro aan investeringsbudget, maar maakt tevens kans op de nationale titel en het daarbijbehorende geldbedrag van 100.000 euro. Pier 7 is nu zes jaar gevestigd in Vlissingen en is sindsdien in handen van de broers Niek, Valentijn en Jelle Damen.

Het zandpaviljoen is een geliefde plek onder de lokale bevolking en toeristen, maar toch kwam het winnen van deze titel en het mooie investeringsbedrag als een verrassing voor de heren: ‘We zijn in 2016 begonnen met zeecontainers en picknickbanken,’ zegt Niek. ‘In april 2018 was de officiële opening, zoals ons bedrijf er nu uitziet. We hadden al plannen om een terrasoverkapping te laten plaatsen om Pier 7 naar een nog hoger niveau te tillen. Dus de prijs komt goed van pas! De medewerkers hebben een groot aandeel gehad in het behalen van de prijs. Zij hebben de gasten continu op de hoogte gebracht over hoe ze hun stem konden uitbrengen. We hebben het team inmiddels geïnformeerd en zijn super blij. We hebben hen ook een mooie, duurzame party cruise beloofd.’

Pier 7 maakt, naast het winnen van de regionale prijs, tevens kans op de nationale titel. Dat horecazaken staan te springen om het mooie investeringsbedrag te winnen, blijkt uit de cijfers: landelijk meldden 11.547 zaken zich aan om kans te maken op een van de forse geldbedragen, met 100.000 euro als ultieme hoofdprijs bij het behalen van de eerste plaats. In totaal heeft de verkiezing tot en met 1 juli reeds 61.900 stemmen van consumenten binnengehaald. 


De terrasverkiezing van Lipton loopt nog tot en met 1 september, waarna op uiterlijk 1 oktober de landelijke top drie bekend wordt gemaakt. Consumenten kunnen hun stem uitbrengen in de online stemomgeving, die onder andere te bereiken is door QR-codes op de Lipton Ice Tea-flesjes en -verpakkingen te scannen.