Zeeuws Strandpaviljoen Pier 7 is meest favoriete terras van Nederland en wint 30.000 euro

Het terras van Strandpaviljoen Pier 7 in Vlissingen is uitgeroepen tot een van de meest favoriete terrassen van Nederland. De horecazaak deed met 11.546 andere horecazaken mee aan de landelijke verkiezing Hét Lipton Terras van 2022 die door Lipton Ice Tea is geïnitieerd om de horeca deze zomer flink in het zonnetje te zetten.

Het terras in Vlissingen wist de derde plaats te bemachtigen door een groot aantal van de uitgebrachte stemmen te vergaren. In juli ging Strandpaviljoen Pier 7 er ook al met de regionale prijs van 10.000 euro vandoor. Door aanhoudend campagne te hebben gevoerd, kunnen zij nu een geldbedrag van 30.000 euro investeringsbudget bijschrijven. Het strandpaviljoen is nu zes jaar gevestigd in Vlissingen en is in handen van de broers Niek, Valentijn en Jelle Damen.

Het winnen van de titel en het mooie investeringsbedrag kwam als een verrassing voor de broers Damen: ‘Wat een kippenvelmoment! We zijn in 2016 begonnen met zeecontainers en picknickbanken,’ zegt Niek. ‘In april 2018 was de officiële opening, zoals ons bedrijf er nu uitziet. We hadden al plannen om Pier 7 naar een nog hoger niveau te tillen. Dus de prijs komt goed van pas! De medewerkers hebben een groot aandeel gehad in het behalen van de prijs. Zij hebben de gasten continu op de hoogte gebracht over hoe ze hun stem konden uitbrengen. Het geldbedrag steken we in de zaak en daarnaast ook in een mooi feest voor personeel, familie en vrienden.’

©

De eerste plaats is voor Eeterij ’t Wagenhuis in het Noord-Brabantse Nieuw-Vossemeer. Zij winnen 100.000 euro aan investeringsbudget. Het Overijsselse Grand Café De Dominee eindigde op de tweede plaats en ontvangt een cheque ter waarde van 50.000 euro.

Na een aantal zware jaren, waarin het voor ondernemers nauwelijks mogelijk is geweest om te investeren in hun horecazaak, wilde Lipton Ice Tea de horeca deze zomer eens flink in het zonnetje zetten. Het ijstheemerk introduceerde daarom Hét Lipton Terras van 2022. Consumenten die Lipton Ice Tea kochten in de supermarkt of op een van de deelnemende terrassen een drankje van het bekende ijstheemerk bestelden, konden vanaf 21 april tot en met 1 september stemmen op hun favoriete terras. Via QR-codes op Lipton Ice Tea-verpakkingen, tafelstickers of online doorkliklinks kwamen consumenten in de webapp waar zij één stem per dag konden uitbrengen. In juli dit jaar gingen twaalf provinciewinnaars er met een geldbedrag van 10.000 euro vandoor, waarna de landelijke verkiezing doorliep tot 1 september. Ook consumenten maakten kans om in de prijzen te vallen, 15 horeca-cheques met een waarde van 150 euro zijn verloot onder iedereen die een stem heeft uitgebracht. Deze cheques zijn te besteden op een van de winnende terrassen.