Buren horen rookmelder afgaan en weten erger te voorkomen

©Brandweer Rooseveltlaan

Dat een rookmelder levens kan redden is maar weer gebleken! Vannacht hoorden bewoners de rookmelder afgaan bij de buren. Direct werd 112 ingeschakeld.

De meldkamer kreeg een melding binnen dat mensen bij de buren de rookmelder hoorden afgaan. Ineens zagen ze rook in de woning en roken ze een brandlucht. Daarop is de brandweer Rooseveltlaan ter plaatse gekomen. De voordeur van het huis was door de buren als opengedaan, zodat de brandweer direct naar binnen kon.

Eenmaal binnen kwam de brandweer na een korte verkenning een bewoner tegen die diep in slaap lag. De brandweer heeft de man direct naar buiten gebracht. Hij is ter plaatse nog gecontroleerd door het ambulance personeel omdat hij rook had ingeademd.

De uiteindelijke oorzaak bleek een pannetje op het vuur. De brandweer heeft het pannetje buiten gezet. Hierna is de woning geventileerd en kon de brandweer retour.